YAZ BUKEY & ROMERO JENNINGS

לחוות את המקסימליות של הפופ ומהפכים קיצוניים עם המעצבת יאז באקי ומאסטרו האיפור של מאק רומירו

סדרת "נולדו לאופנה" מחברת בין מעצבי אופנה ואמני איפור לשיחה כנה על יצירתיות, שיתוף פעולה ומסלולי התצוגות

כשהמעצבת יאז באקי פרצה לסצינה הפריזאית בשנת 2000, היא התכוונה להיות חריגה בעולם האופנה. היא ידועה באסתטיקה הפופית המקסימלית שלה, עיצוביה הסוריאליסטיים (העשויים מחומרים לא-קונבנציונאליים כמו פלקסיגלאס) והאופן בו היא דוחפת את אמנות האקססוריז לקיצוניות חדשה - אפילו בפיתוי המוזה האופנתית האולטימטיבית, ביורק. כל קולקציה שלה נובעת מקונספט פנטסטי (כוכבי הוליווד לסתיו/חורף 2015 וסיפור רצח מיסתורי של נשות פאם פאטאל לסתיו/חורף 2014), כשהתצוגות שלה נראות כמו תמונות חיות, בהשתתפות רקדנים, שחקנים ואמנים המופיעים במקום דוגמניות.

בשלוש העונות האחרונות, היא שיתפה פעולה עם מנהל אומנות האיפור של מאק - רומירו ג׳נינגס, השותף לאמונתה בכך שאיפור הוא כוח ליצירת מהפכים קיצוניים. בין אם הוא מהנדס גבות בוורוד-ניאון או הופך את אנה קליבלנד (בתה של הדוגמנית הידועה פאט קליבלנד) לאחות מפתה עם שפתיים אדומות, יחד הם מרחיבים את גבולות היופי בתפיסה אמנותית פופית. כאן, הם משוחחים על אהבתם לבוי ג׳ורג׳, אינדיבידואליות והדרך שלהם להגדיר יופי כשהוא מגיע ממקומות לא צפויים.

רומירו ג׳נינגס: מה שאני אוהב בעבודה שלך זה שאת יוצרת ממש קאסט שלם של דמויות וכל אחת מהן היא אינדיבידואל. באופנה, בדרך כלל הולכים על אותו מראה לכל דוגמנית, כך שהדרך בה את עובדת נותנת לי השראה אמיתית. אני ממש מתרגש מזה. תמיד רציתי לדעת מאיפה את מגיעה לרעיונות האלה בכל פעם.
יאז באקי: ו ובכן, אני תמיד ממציאה סיפור קודם לכן. בעונה הזאת צפיתי הרבה בסרטים של ג׳ודי גרלנד ולייזה מינלי. הקולקציה כולה עוסקת בתור הזהב של הוליווד, אז קראתי לה "Golden Yaz״. היא עוסקת במתח שבין הדמויות השונות האלה - האחות שמחלקת גלולות של "Forever Young״ והאלכוהוליסטית שמתבלבלת בין בקבוק של שמפניה למיקרופון שלה. ואז יש את הנערה שלא הוזמנה אבל הגיעה בכל זאת. אף אחד לא מצלם אותה, אז היא מצלמת סלפי בעצמה על השטיח האדום. היא יותר וולגרית; נצטרך הרבה סומק בשבילה!״

רומירו ג׳נינגס: כן! לגמרי מאופרת מדי, כאילו היא מתאמצת יותר מדי. מה שנהדר הפעם זה שאני יכול לצפות בכולן עושות חזרות. ככה אני ממש תופס את הרעיון. אני מבין את הדמויות כל כך הרבה יותר טוב בגלל שאני רואה את מה שמתרחש. זה לא איפור שגרתי. זה איפור לדמויות וזה באמת לוקח זמן. את צריכה לוודא שהבנת את הרעיון כמו שצריך. אני גם חושב על עמידות האיפור כי כולם ירקדו על הבמה כל הזמן.

יאז באקי: יאז באקי: אני מרגישה שיש לך ממש חוש לדברים, כמו בפעם הראשונה שעבדנו יחד ולא הייתי צריכה אפילו להסביר לך שום דבר.

רומירו ג׳נינגס:  ה נכון. אני פשוט הגעתי ואת אמרת לי מה הן ילבשו, ואמרתי, ״אוקיי, הבנתי״. אני מרגיש שאני מבין לגמרי את הקונספט שלך, כמה שונה הוא צריך להיות ושלא מדובר בתצוגה רגילה. אני מרגיש שהתצוגות הרגילות מוסיפות יותר בפן ההפקתי שלהן ואת ממש חוד החנית של התחום.

יאז באקי: ההיכרות שלי עם עולם האופנה הגיעה דרך צפייה בסרטים ובקליפים של מוזיקה. הייתי מרותקת למהפכי שיער, איפור ובגדים בשנות השמונים. זה היה משוגע יותר בהרבה מעכשיו, והתחלתי לאפר בעצמי. בוי ג׳ורג׳ וה- Culture Club היו השראה ענקית בשבילי. לאחרונה, מצאתי ספר מדהים שמתעד את האיפור של בוי ג׳ורג׳.

רומירו ג׳נינגס:  את חייבת לשלוח לי אותו! אני חושב שזה ממש מעניין להסתכל על התקופה שקדמה לעידן האינטרנט בגלל שאף אחד לא זוכר אותה. האנשים שבאמת בלטו בעיניי היו גרייס ג׳ונס ודבי הארי. הן ממש חוללו שינוי והיו כמעט מוזרות. הרגשתי שזה מה שיופי אומר לדעתי. כמו שאמרת, זו היתה אמנות המהפך שממש משכה אותי אליהן. מוזיקה השפיעה עלי מאוד בנוסף.

יאז באקי: כן, היא מאוד חשובה.

רומירו ג׳נינגס: כשאני מקשיב למוזיקה, אני נכנס למצב רוח מוזר, כאילו אני עובד על אותו קצב. אז גם

יאז באקי: האמת, שאני מקבלת המון השראה מחשבון האינסטגרם שלך.

רומירו ג׳נינגס: אני מעלה לשם המון דברים משוגעים, כמו ריסים שעשויות מנייר או מנצנצים. גם קיצצתי את הזקן שלי בחצי מהפנים שלי אז אמא שלי שאלה ״יצאת ככה מהבית?״ ואמרתי לה ״זה האלווין!״

יאז באקי: גם הדברים האלה נותנים לי רעיונות.

רומירו ג׳נינגס: זה נכון ואפילו בעונה האחרונה, ראיתי איך אנשים מגיבים לגבי הדוגמנית על הגבות הוורודות ורציתי להיות בטוח שיש לי את אותה השפעה שוב. אז בדקתי מה היה פופולרי וחשבתי, אוקיי, איך אני יכול להכניס בזה טוויסט? זה מלחיץ, אבל זה גם כיף ומרגש באותו זמן.

יאז באקי: כן, זאת לגמרי הרגשה מוזרה, האמת!

רומירו ג׳נינגס:  אנחנו משפחה ואנחנו כאן כדי לתמוך האחד בשניה. עבורי, כל מי שאת מעורבת איתו הוא דמות אינדיבידואלית, אז כדי לאפר, אני צריך לוודא שזה נראה כמו הדמויות האלה. יש לי אחריות כלפייך וכלפי כל מי שמופיע כי אני רוצה שהם ירגישו כמו הם עצמם בתוך החזון שלך.