סדרת 'איפור לסרטים' מציגה את הגישה מבפנים למראות הכי חדשים של הסרטים הכי לוהטים החודש
המתים קמו לתחייה. כשהם רוקדים למקצב הקבוע של תופים, שחקני הסרט 'ספקטרה' מגיחים לרחובות המאובקים של מקסיקו סיטי במצעד לכבוד יום המתים. ביום הזה, רוחות המתים מוזמנות לחלוק כבוד עם החיים, בחגיגה צבעונית בה המסך המפריד בין שני העולמות הוא כמעט נעלם.
ביניהם, נמצא גבר עם רישיון להרוג. הפנים שלו מוסתרות על ידי מסיכת גולגולת והוא נבלע בין ההמונים הצועדים, כשלצדו צועדת אייקון נוסף מהחיים שלאחר המוות, ״קטרינה״. אך הרוצח הזה מפוקס רק על המטרה שלו, ודעתו לא מוסחת מהטקס שנחגג סביבו באותה עת, כל שמעניין אותו היא משימתו להרוג.
לפי אמנית האיפור נעמי דון, הסצינה הקולנועית המופלאה הזו היא ״המרגשת ביותר מבחינה ויזואלית מבין כל סצינות הפתיחה של סרטי בונד״. כאישה האחראית על האיפור של יותר מ-1500 ניצבים, שמביאים את הסצינה הזו לחיים, היא אמורה לדעת.
״הבימאי סאם מנדלס אמר, ׳את יכולה ללכת הכי רחוק שאת רוצה. אני אוהב את המראה הזה׳״. - מעצבת האיפור נעמי דון
דון עבדה עם צוות של יותר מ-100 אמני איפור מקומיים ממקסיקו סיטי ויחד אספו אלפי רפרנסים ל״יום המתים״ מדרום אמריקה כשהכינו את הקונספט לצילומים. מהטקסטים המסורתיים ועד לפרשנות עולם האופנה הגבוהה לעניין, ״אלה היו המראות שאז הוצאנו לפועל״, היא מסבירה. ״אבל האמנים הלכו עם זה אפילו עוד יותר רחוק, כשהשתמשו באייר בראש ובטכניקות נוספות, הרבה מעבר לחלומות הכי פראיים שלי״.
כדי לוודא שהכל יעבוד חלק, ״כל אחד היה צריך לעבור שם איפור, עם פייס צ׳ארט וצילומים שבועות לפני שצילמנו את הסרט". היא עבדה עם הצוות במקום הצילומים באמצעות "וואטס-אפ" כשהיא נמצאת בביתה בארה"ב: "הם היו שולחים לי תמונות ומוסיפים את ההערות שלי.״ לא פלא שדון מתארת את הסצנה כ״אחד האתגרים הגדולים ביותר של הקריירה שלי״.
למזלה, הבימאי סאם מנדלס היה לצדה: ״סאם אהב את זה והלך עם זה - בגלל שיש לו טעם טוב מאוד וחוש לאסתטיקה של הפרטים. לעתים קרובות הוא רצה לדחוף את הדברים כדי ליצור השפעה ויזואלית ואמר לנו ׳אתם יכולים ללכת כמה רחוק שרק תרצו עם זה. אני אוהב את המראה הזה׳״.
בזמן הצילומים, פלטות מיוחדות של Chromecake של מאק נוצרו במיוחד עבור כל ״דמות״ - קטרינה המרקדת, הכלה או החתן בדמות השלד. ״היינו צריכים גם לוודא שהמוצרים יחזיקו במשך כל יום הצילום - 12 שעות בחום של העיר״, מוסיפה דון. אבל גם ״רצינו שזה יתפרק קצת. אם זה קצת נזל וקצת נמרח, הייתה למראה יותר אותנטיות״.
כמובן שהיה זה בונד בעצמו, שהופיע מתחת למסיכה שלו, שהביא את הניחוח האותנטי למסכים ב״יום המתים״.