בסדרת "השולטות בסצנה", בוחרות הנשים הקריאייטיביות שקובעות את הטרנדים במוסיקה, אמנות וחיי לילה את שלוש ההשראות החזקות ביותר שלהן בכל הנוגע לסטייל.
שרה ניקול פריקט היא דמות מוכרת בעולמות הספרות והאמנות בניו יורק וקשה לפספס אותה עם תספורת הקארה המפורסמת שלה, עצמות הלחיים המחודדות והציפורניים שלה. יש משהו די מאיים במראה שלה, אבל באופן הכי סקסי ומסקרן שאפשר, כאילו היתה מישהי שיצאה מסט של סרט של דייויד לינץ׳. במקור מטורונטו, וכיום גרה בברוקלין, פריקט כותבת חיבורים אישיים למגזינים כמו T Magazine, Artform ו-Dazed, ועורכת את כתב העת הספרותי The New Inquiry. ב-2013, יחד עם ברקלי פול, ארט דירקטור, פריקט השיקה את Adult - מגזין אירוטי שפונה לא רק לגברים סטרייטים, והוא בנשימה אחת גם סקסי, גם אמנותי, גם אינטלקטואלי וגם מעורר. כש- "תרבות מאק" ביקשו מפריקט לדבר על שלושת האייקונים שלה בביוטי, היא אמרה: ״להיראות טוב זה להחמיא לעצמך, ומחמאות יכולות להביא אותך לאן שרק תרצה״.
ריהאנה
ריהאנה היא אחד האנשים הכי חשובים שחיו אי פעם. היא אלילה שמסרבת להיות קדושה או קדושה מעונה; היא מעולם לא היתה בתולית והיא לא המותק של אף אחד. אם כבר, היא כמו... מלאך נוקמני. באותו זמן, היא יכולה ללבוש, לגנוב, לנכס לעצמה כל דבר ועדיין להיראות כמו ריהאנה. אני חושבת שהתחלתי ללכת עם ציפורניים ממש ארוכות בגללה. אני לוקחת ללב את החוק הגאוני שלה: אם את לובשת חזייה, אל תלבשי חולצה; אם את לובשת חזייה, פשוט תלבשי חזייה. אני גם ממש אוהבת את השילוב בין הנשיות לגבריות שלה.
Clarice Lispector – she “was divorced, and divorcees have the best style”
קלאריס ליספקטור
קלאריס ליספקטור נפטרה, אבל הכתיבה שלה היא תמיד עדכנית - העדכניות תמיד היתה האובססיה שלה. ב- "A Breath of Life ״, היא כותבת, “Here is a moment of extravagant beauty: I drink it liquid from the shells of my hands and almost all of it runs sparkling through my fingers: but beauty is like that, it is a fraction of a second, quickness of a flash and then immediately it escapes.”
אולי כדי לגרום לקסם להימשך, בסופו של דבר, אחרי שנים שניצחה אפילו את אנאיס נין במחלקת היופי הלא-טבעי, היא התחילה להשתמש ב״קוסמטיקה קבועה״ - אחת לחודש ביקרה אצל אמן איפור שחידש לה את האיפור. ״למה לא איפור קבוע״, היא הסבירה, ״לאישה שמרגישה שהיא מועדת?״ בנוסף, ליפספקטור היתה גרושה, ולגרושות יש את הסטייל הכי טוב. כשאני אומרת גרושות, אני לא מתכוונת לנשים שהתגרשו. אני מתכוונת לגרושות: נשים שמזדהות כגרושות. כמו שרלוט רמפלינג, או ג׳ינה רולנדס או ג׳וליאן מור בסרט A Single Man. אלה נשים שלמדו ליצור את היהלומים שלהן בעצמן.
דורגה צ׳ו-בוס - ״היא יכולה לנעול נעליים מעניינות בלי להיראות מוזרה, וזה קשה״
דורגה צ׳ו-בוס
דורגה אומרת שאין לה סטייל, אבל כמישהי שמדברת איתה כל יום, אני מרגישה מוסמכת שלא להסכים לכך בעדינות. הסטייל שלה נקי ועמוק, והיא יכולה לנעול נעליים מעניינות בלי להיראות מוזרה, וזה קשה. היא גם יודעת איך להשתמש באיילינר מכחל, כמו הכחל שהיא מביאה מהודו. ואני די בטוחה שהיא זאת שגרמה לי להתחיל עם לק ממש לבן לציפורניים - שהוא הגוון האהוב עלי, בעיקר בקיץ.
״עורכי אופנה מדברים על סטייל אישי... אבל אין כמעט אישיות שהיא לגמרי מקורית. אנחנו יוצרים את עצמנו עם כל מה שאנחנו מוצאים סביבנו״.
את יכולה לזכור את הפעם הראשונה שניסית לחקות מראה של מישהי?
בכיתה ט׳, גזרתי לעצמי את השיער לתספורת ממש קצרה כדי להיראות כמו וינונה ריידר, אבל גם ענדתי שרשראות מצדפות פוקה בגלל כל מיני בנות בלונדיניות אתלטיות עם נמשים, וגם סניקרס אדומות עם ג׳ינסים אדומים וחולצות פסים אדומות עם ליפסטיק אדום (כשאמא שלי לא ראתה) כי רציתי להיראות כמו ורוניקה - כמו ב״בטי וורוניקה״ - עם השילובים המונוכרומטיים שלה. עורכי אופנה מדברים על ״סגנון אישי״ כאילו זה היה ביטוי טהור, אבל אין כמעט אישיות שהיא לגמרי מקורית. אנחנו ממציאים את עצמנו עם כל מה שאנחנו מוצאים סביבנו. אז זה מה שאני חושבת שסגנון אומר: השאלות סלקטיביות, אימוצי רעיונות חיוביים. תמיד אהבתי לנסות ולמדוד דברים מהארונות של החברות שלי או מארונות האמבטיה שלהן, או מהרצפה של חדר השינה של מאהב, וכשאותו בן אדם אומר ״את נראית טוב״, אני מנסה להאמין לזה.